2018. jan 04.

Újévi fogadalom? Felejtsd el!

írta: Hellokarrierista
Újévi fogadalom? Felejtsd el!

Fókuszálj inkább így a változásokra

Január első hete van. Remélhetőleg már felébredtél a bejglikómából, kiheverted a karácsonyi családi drámákat (mikor is megint a TE anyádékhoz mentünk ebédre! :D) és ha szerencsés vagy, a szabi előtt felírtad a windows jelszavadat egy post it-re a monitorra (ami persze totál nem compliant), mert hát szóval pont nem emlékszel, hogy „Kis_%kacsa2!” vagy „K1sk_acs@?” volt az utolsó.

happy-new-year-2018-images-4.jpg

Az újévi fogadalmakban nem hiszek (két éve csakazértis január 3-án szoktam le a cigiről, csakazértis), de abban igen, hogy érdemes néha kíméletlen őszinteséggel és hálával számadásvetést tartanunk és ha úgy látjuk, a személyes fejlődés jeligéjével konkrét, SMART célokat kitűznünk a következő évre. (és nem, az „idén lefogyok” és „idén tanulok valami újat” NEM ilyen cél. :))

Szóval gondoltam, megosztom Veletek az én 2018-as céljaimat (karrier és egyéb), néhány kiegészítő információval, ami viszont biztosan Nektek is hasznos lesz.

26551913_10214685261867006_879603167_n.png

  • „Elkezdek sportolni” → Idén októberben lefutom a maratont, 4:30 körüli idővel

Azaz 42 km-t, 6:25 körüli km-ekkel. Egééész véletlenül már be is neveztem és most, hogy ezt ide is leírtam, hiperszuper számonkérhető lettem. :D A 4:30 reális és tudom, hogy ehhez a szívem miatt már most el kell kezdenem hosszú lassúakat futni és igen, ez heti 3 (később persze 4 vagy akár 5) futóedzés plusz keresztedzés és jóga. (Leginkább reggel, munka előtt.)

  • „Tanulok valami újat” → negyedévente minimum 1-1 szakmai és hobbi workshopot/tanfolyamot végigcsinálok

Akár az ACCA tanulmányokkal haladok, akár a coaching, pénzügy, pszichológia, személyi edzés vagy táplálkozástudomány területén mélyítem tovább az ismereteimet, ne adj’ Isten elvetemülök és SQL-ezek picit, egy biztos: jó lesz.

Jut eszembe, szórakoztató, nem drága de mégis színvonalas tanfolyamokért csekkoljátok a következő két oldalt:

www.coursera.org

www.udemy.com

pexels-photo-733854.jpg

  • „Több énidő” → Igyekszem hetente 3x 10 percet reggelente meditálni és minden nap találni 3 dolgot, ami aznap jó volt/jól sikerült

Nekem ugyan a futás is meditatív, igazi énidő, de a másik kettő sem igényel hatalmas, az életemet alapjaiban megrengető változásokat. Ezért tud működni.

  • „Elkezdek spórolni” → hahahahahha rögtön miután lefogytam 40 kilót fél év alatt. JA, NEM.

Hanem: először is megnézem, a fizetésem hány %-át spórolom meg. 10-et? 2018-ra emeljük meg 12-re! Vagy 15-re. Nincs nyugdíjcélú megtakarításod? Szánd rá a januárt, hogy utánanézz a lehetőségeknek (itt írtam már róla), és februárban köteleződj el valamelyik mellett. Nem bánod meg. Tehát én idén szeretném felújítani a fürdőszobát és ismét elutazni egy olyan egzotikus országba, ahol még nem voltam.

 

Te miket fogalmaztál meg magadnak 2018-ra? Kívánom mindenkinek, hogy teljesüljön az összes célja és fejlődjön, amerre csak szeretne. Addig is ha észrevételed van, dobj egy emailt a hellokarrierista@gmail.com-ra és kérlek like-old a blog Facebook oldalát is, ahol két csütörtöki poszt között rövidebb, frappáns tartalommal várlak. A rajzért pedig ismét pacsi Pongicartoons-nak, őt itt találjátok, mindenképp vessetek egy pillantást a rajzaira. Mert jók.

hk_logo_eps.jpg

Szólj hozzá

célok karrier életmód coaching 2018 hellokarrierista