Karrieristáknak. Neked.

Hello, Karrierista!

LinkedIn, LinkedOut

8+1 tipp az ütős LinkedIn profilért

2017. június 26. - Hellokarrierista

Nézzünk szembe a tényekkel. Bár a munkaerőpiac pezseg és mi, munkavállalók jelenleg erős pozíciónak örvendhetünk, a különböző álláskereső oldalakra feltöltött önéletrajzok ideje lejáróban van. Ha szeretnéd, hogy kitűnj a rengeteg, hasonlóan jó kvalitásokkal rendelkező versenytárs közül, kezedbe vedd a karriered irányítását (#sajátceo), érdemes elmélyedni a LinkedIn kínálta lehetőségekben.

 linkedin-logo-1940x900_34994.jpg

Ha érdekel néhány friss statisztika:

  • 467 millió felhasználó
  • Ebből 133 millió az USA-ból
  • 1,5 millió csoport
  • 10,000 teljes munkaidős alkalmazottja van a LinkedIn-nek, több, mint 30 városban világszerte
  • A felhasználók 40%-a naponta használja
  • Másodpercenként 2 új regisztráció történik
  • A Microsoft 26,2 milliárd dollárért vette meg LinkedIn-t - és jó vételnek bizonyult
  • A „motivated” volt a legtöbbet (túl)használt szó 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban. Is.
  • Az átlag CEO-nak 930 kontaktja van (hajrá!!!!)

 

A LinkedIn erőfeszítése, hogy igazi, professzionális social mediummá váljon, nagyon nem tűnik hiábavalónak, mi pedig nem lennénk #hellokarrieristák, ha ezeket az újabbnál újabb feature-öket nem használnánk fel/be/meg/ki, akár álláskeresés, akár kapcsolatépítés vagy karrierbranding tevékenységünk során.

 

1. Szánd rá az időt..!


Ha szeretnéd, hogy a profilod igazán ütős legyen, a találati listákon előkelő helyen landolj, könnyebben találjanak rád és tényleg ki tudd maxolni az összes olyan előnyt, amit a LinkedIn kínál, nincs más teendőd, mint végigolvasni ezt a bejegyzést, venni egy nagy levegőt és leülni, hogy mindent fel/ki/megtölts, küldj, írj, endorse-olj, referenciát adj vagy kérj és maradj aktív. Egy fél szombat délután alatt csodát tudsz alkotni.   

 

 

2. A profilkép


Felejtsd el a két héttel ezelőtti borkóstolás során a barátaiddal készült közös képről levágott, pixeles műveket. A nagyi 90. szülinapján készült kajakómás fotót is és a konyhai fehér fal előtt készült félprofinak hitt képet is, amibe huncutul bekacsint a mikró sarka. Minimál erőfeszítést és/vagy pénzösszeget igazán megér néhány profi(bb) fotó, ami az egykori tablóképed nyomába felér. Az emberek vizuális típusok és egy profi profilképpel rendelkező oldal 14x annyi megtekintést tudhat magáénak, mint egy profilkép nélküli. Az sok.

 

 

3. URL cím


Mégis mennnnyivel szebb, hogy ha a linkedin profilod címe nem az, hogy www.linkedin.com/in/bela-kisspocok-6725651465463, hanem az, hogy www.linkedin.com/in/belakisspocok? Ennek beállítása a kihűlt kávéd újramelegítésével együtt sem fog több ide kerülni, mint 5 perc. Mindössze annyit kell tenned, hogy a „Contact and Personal Info”-nál a szerkesztés (ceruza) ikonra kattintasz…és a „Profile URL”-t átírod.

 

 

4. SUMMARY, SUMMARY, SUMMARY

Be kell vallanom, sokáig nem tulajdonítottam kellő figyelmet a Summary résznek. Pedig a sok száraz(abb), valóban CV és portfólió jellegű tapasztalat előtt ez lehet a tökéletes platform, hogy elragadó személyiséged néhány piciny morzsáját elhintsd. Ez lehet az elevator pitched. A kukac a horgon. A villogó színes illatos szignál, hogy „itt vagyok! rám van szükségetek!”. Karrierváltók pedig különösen ügyesen használhatják ezt a kis bekezdést arra, hogy háttérinformációval lássák el a kíváncsiskodókat. Néhány mondatban írd le, ki is vagy, milyen is vagy, mit is tudsz, hogy az érdeklődő utána alig várja, hogy lejjebb görgethessen a részletekre!

 

 

 5. Tapasztalj!

Ne felejtsük el, a LinkedIn nem más, mint a mi online önéletrajzunk, portfóliónk, resuménk, ahol célunk, hogy átlátható, strukturált formában, a valóságnak 100%-ban megfelelően, de az érdemeidet nem elszerénykedve (ezt a szót azt hiszem, most találtam ki…) mutasd be a karriered és tanulmányaid állomásait. Érdemes kerülni az olyan elcsépelt szavakat, mint „creative”, „strategic”, és könyörgöm, le ne írja senki, hogy „motivated”.

brent1_1.jpg

A fejvadászok rengeteg időt és energiát ölnek abba, hogy értékeljék és szűrjék az itt leírtakat, megkönnyíted a helyzetüket (és így a tiédet is), ha nem a 6 éve, a belépéskor kapott munkaköri leírásodat másolod be, hanem a fontosabb mérföldköveket, projekteket, sikereket, előléptetéseket.

 

 

6. E/1


Sokkal személyesebb lesz a hangvétel, ha egyes szám első személyben írsz.

 

7. Önkénteskedés

Önkénteskedni jó, lélekemelő, LinkedIntől függetlenül is szép dolog. Akár mesét olvastál egy gyerekkórházban, akár ideiglenes befogadó vagy egy kutyamenhelynél, netán örökbe adtad a lefutott kilométereidet egy jó ügyért, falat festettél a gyerek ovijában, esetleg 24/7 pandát simogattál egy kínai pandarezervátumban, mikor hátizsákkal bejártad Ázsiát (mondjuk ezért mindenki csak irigykedni fog. Én biztos. ), megéri említést tenned róla.

 

 

8. Mutasd meg, mit tudsz!

Erre pedig két zseniális lehetőséget is kínál a LinkedIin: a referenciákat és az endorsementeket. Ne félj referenciát kérni volt vagy akár jelenlegi kollégáidtól, főnökeidtől vagy éppen ügyfeleidtől! És ugyanígy, ha valaki Téged kér meg a nemes feladatra, érdemes rászánni az időt és nem közhelyes bs tenger sablont odabüfizni, hanem megtisztelni a másikat és magadat is azzal, hogy részletes és valós véleményt írsz le. :)

 

 

+1. NETVÖRK

Most, hogy kipofoztad, kicsinosítottad, upgrade-elted online CV-det, nincs más hátra, mint előre: mutasd meg magad!!! Ez nem Facebook, nyugodtan bejelölheted azt a fejvadászt, akinél másfél éve voltál egyszer interjún. Még akkor is, ha végül nem fogadtad el az ajánlatot. Hidd el, neki is kell az adatbázis, neked pedig a láthatóság és a kapcsolatok. Igazi win-win.
Érdemes az emailcímedet, honlapodat, twitter vagy blogcímedet is megadni (használd ki az „Additional Information” adta lehetőségeket! Ugyanott tudod megtenni, ahol az URL címet szerkesztetted)

Persze nem csak egyes emberekhez lehet kapcsolódni… Nézz körül, keress rá szimpatikus cégekre, csoportokra és csatlakozz, kövesd őket (maximum 50-hez tudsz majd csatlakozni)

 

 

Remélem a fenti listát hasznosnak találod, ha bármi kérdésed vagy észrevételed lenne (akár technikai jellegű), oszd meg velem a hellokarrierista@gmail.com emailcímre vagy hagyj komment alább.

 hk_logo_eps.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://hellokarrierista.blog.hu/api/trackback/id/tr9512613303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CoolKoon 2017.06.26. 21:21:34

Heh, ehhez némi cinizmussal csak annyit tennék hozzá, hogy -bár a leírtakkal abszolút egyetértek- a profilképet elvből kerülöm (direkt nem rakok ki). És nem azért, mert sajnálom rá a pénzt, hanem elvi okokból. Szerintem ugyanis a munkáltatók (sokszor szó szerint) pofa alapján ítélnek, nem pedig a szakmai tapasztalatok alapján. Lehet ezt tagadni, de nálam ez az álláskeresési próbálkozásaim során számtalanszor előjött. Persze ha a pofavizit az első találkozási pont a döntéshozóval, így is bukó a dolog, de így legalább a telefonos interjúkkal esélyt kapok.

Hellokarrierista · https://www.facebook.com/hellokarrieristabloghu-1703253353316155/ 2017.06.26. 21:28:34

@CoolKoon: A némi cinizmust nagyon értékelem :) és -bár nem esik jól- egyet is kell, hogy értsek azzal, amit mondasz és magam is tapasztaltam hasonlót. Persze ha önmagában a szimpátia nyom annyit latba, mint a szakmai háttér, az egyes pozíciókban/szinteken nem biztos, hogy hátrány. Ha viszont a két szép szemed vagy éppen az a plusz 10 kg, na az egészen más történet. :(

B-Bird 2017.06.29. 06:31:15

Magyarán aki ronda, ne tegyen be profilképet! Húú baffameg akkor de mázlista vagyok! ;-)

CoolKoon 2017.06.29. 06:31:41

@Hellokarrierista: Nos, én már jó ideje rendszergazdaként próbálok meg elhelyezkedni (és helyezkedtem is el), aki ügyféllel az esetek 90%-ában nem találkozik (na jó, a mostani helyemen néha igen, de az előző helyemen pl. egyáltalán nem). Ergo nehogy már a minimálisnál nagyobb mértékben essen latba a kinézetem (ami állítólag kissé ijesztő, legalábbis a megjelenésemre többen mondták már ezt nekem; nem az ápolatlanság/megjelenés, hanem inkább a termet és a tekintet miatt), pláne ne nagyobb mértékben, mint a szakmai hátterem (ugye nem üzletkötő/menedzseri pozíciókba jelentkeztem sose, hanem informatikusnak). Úgyhogy a HR-esek vizslassák csak szépen a kapcsolati hálómat, az eddigi munkahelyeimet, meg a (mások által igazolt) szakmai tapasztalatokat.