Karrieristáknak. Neked.

Hello, Karrierista!

A sikeres emberek 3 reggeli szokása

...hogy kimaxold a napod

2017. július 31. - Hellokarrierista

Vekker. ÚgyértemVEKKEEEEEER!!!Felébredszkinyomodkimászolazágybólbetolodakávétzuhanyfogmosás
valamiruhaperszeagyereknekisbefonodahajátdehanincsgyerekakkormegvanmásamimiattrohansz
csakinduljunkmár9tőlmeetingrohadtmetrónemjárakutyátvajonlevitte
valakiennikénenamajdutána.

 

Van néhány dolog, amiben mindig is hittem. Ilyen például, hogy az életminőségünket, sikerességünket, megkockáztatom, boldogságunkat (és itt nem a kicsattanó, múló hormonáradatról beszélek, hanem az általános, nyugodt, elégedett kiegyensúlyozottság áldott állapotáról <lágy hárfaszó a háttérben, köszi>) nagyban meghatározzák a szokásaink.

Egész napunkra kihat, ha a reggelt amolyan „jó” általános ideg- és egyéb állapotban tudjuk kezdeni, abban pedig teljesen biztos vagyok, hogy az éber tudatosság (mindfulness), a befelé figyelés, a szokásaink, na meg az a tejeskávéba bújtatott dupla eszpresszó ennek a(z egyik) receptje.

v7pco4riqb.jpg

Bár én pacsirta típus vagyok (Nem kicsit, nagyon. Igen, hétvégén is 6kor kelek. Igen, tudom. Tsss, ne ítélkezz. :D), ez a titkos receptúra a később kelőknek is ugyanolyan hasznos lesz. Csak… szóval, nekik később, mert, ugye, később kelnek. :)

A lényeg a következő: próbáld meg az ébredés utáni első fél órát-órát úgy tölteni, ami az utána következő naphoz elegendő kraftot készítsen elő fizikai, mentális és érzelmi/spirituális értelemben is.  Szerencsére ez a három terület igen rövid idő alatt, akár egyszerre is turbózható. Hogyan?

 

  • Fizikai aktivitás

Tudtad, hogy a teljes oxigénfelhasználásunk 20-25%-a csak és kizárólag az agyunkat látja el? És mi a legeslegjobb módja, hogy jó dús fincsi levegővel lássuk el a testünket? A mozgás. Az ébredés után végzett, akár csak 10 perces –edzettségi szintednek és állapotodnak megfelelő intenzitású- mozgás is rengeteget hozzátesz a napodhoz.

Kutyasétáltatás, jóga, futás, akár egy HIIT edzés a Youtube-ról egy nagy pohár (citromos) víz elfogyasztása után TELITALÁLAT.

 oj1jvunf09.jpg

  • Mentális rákészülés

Néhány mozgásforma (jóga, tajcsi, 5 tibeti jógagyakorlat, de akár a stretching) kiválóan alkalmas az elme lecsendesítésére – így mondhatni, két legyet egy csapásra.

De egy rövid meditáció, vizualizáció, majd a napod legalább nagy vonalakban történő megtervezése, átgondolása is olyan összeszedetté tesz szellemileg, hogy ihaj.

 

  • Érzelmi/spirituális hangolódás

Hogy ez miért is olyan fontos? Azért, mert amikor a fizikai aktivitásból és mentális felkészülésből keletkezett erő már elfogyott, ez marad a támaszod, és a lehetőleg stabil érzelmi állapotod fog továbbvinni az napodon. (Főleg, mert a 4. kávé után a nyugalmi pulzusod amúgy is 109, kollégákat fizikailag bántalmazni pedig továbbra sem szép dolog.)

Gondolj csak az ultrafutóra. Vajon a 240. lefutott kilométer és 26. ébren töltött óra után mi tartja őket még mindig mozgásban? A szétsavasodott lábaik? Vagy a hallucinálástól és kimerültségtől teljesen offolt agyuk? …vagy inkább a szívük/lelkük? (haha engem a 10. km után is csak ez tart mozgásban, nemhogy a 240. után. Más kérdés, hogy az az érzés általában a "mégis a francért iratkoztam én fel erre a versenyre" gondolathoz kötődik.. :D)

A hála kifejezése, pozitív megerősítések mind olyan „gyakorlatok”, amelyek elősegítik ezt a fajta hangolódást.

 

…és hát nincs más hátra.. legyen sikeres napod :) Ha hozzászólnál, megosztanád saját tapasztalatod, hagyj komment vagy dobj egy mélt a hellokarrierista@gmail.com címre!

hk_logo_eps.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://hellokarrierista.blog.hu/api/trackback/id/tr1812700035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

első 2017.08.01. 06:24:29

Ebbe sajnos nem fér bele hogy egy gyökér felidegesít telefonon mielőtt felkészülnél.

Hellokarrierista · https://www.facebook.com/hellokarrieristabloghu-1703253353316155/ 2017.08.01. 06:28:19

@első: Ouch, valaki még korábban felkelt?! Ilyenek sajnos vannak, lesznek.. Persze nem tudom, milyen súlyosságú a téma vagy a "gyökérség", de ha 10ből 8x nem így történik, az az én szememben már óriási eredmény :) Köszönöm a kommentet, remélem a mai napod jobban indul! :)

So No 2017.08.01. 07:06:57

Este tizkor kikapcsolom a telefont. A fejlesztoi csoport whatsapp uzenetei ezek utan nem pittyegnek, es senki nem tud hivni.

Reggel 6:30-ra a teremben vagyok. A condoban, ahol elunk van konditerem, es uszomedence is, szoval konnyu helyzetben vagyok Fel ora HIIT utan 15 perc meditacio (erre is van kulon hely...)

Es aztan bekapcsolom a telefonomat is.

Este 8:30-kor 20 perc joga, aztan irany a terem. (1988 ota ez mar belem rogzodott. :XD :XD)

Meg valami a HIIT-rol. Ez nem egy nagy nyugati talamany, hiszen az "atkosban" minden tesi oran ezt hasznaltuk. A palyan atlosan futas, aztan az alapvonalnal seta a masik sarokba. A rendszert amugy Igloi Mihaly fejlesztette ki. (Pl. o volt Iharos edzoje) Jellemzo, hogy amerikaban tobben ismerik, mint hazajaban.

hu.wikipedia.org/wiki/Igl%C3%B3i_Mih%C3%A1ly
www.scienceofrunning.com/2010/02/interval-training-why-its-misunderstood.html
nemaze.blog.hu/2016/06/16/a_legnagyobbnak_tartott_futoedzok_amerikaban

szep napot

Hellokarrierista · https://www.facebook.com/hellokarrieristabloghu-1703253353316155/ 2017.08.01. 07:10:35

@So No: WOHHOOOOO ezt nevezem!!! Minden áldott nap HIIT edzés lehet, hogy az átlagembernek sok, de az biztos, hogy a 15' meditáció és 20' jóga, na az nem lehet "sok". Imádom ezt a napirendet, amit felvázoltál! :)

So No 2017.08.01. 07:32:48

@Hellokarrierista: H-SZe-P 30 perc bringa HIIT, K-CS elliptic... Mo.-n mindenhova bringaval jartam, vagy gyalog, de itt Malajziaban ez lehetetlen. :XD Szoval kell a heti ot HIIT. :XD

báró Csekonics 2017.08.01. 10:42:08

+1 tipp: felejtsd el a 'szundi' funkciót az ébresztésre használt eszközön (akár telefon akár bármi más az). Inkább kísérletezd ki (pár nap alatt megvan) hogy 5 perccel korábbra v. későbbre állítva jobban igazodik-e a bioritmusodhoz a kelés.

Plumper_ 2017.08.02. 09:47:44

hamár sikeresek, persze, lehet szinte bármit.

ymel 2017.08.02. 10:44:41

en speciel uszom reggelente. 5-6/het. Ha 1 nap kimarad, mar ingerult vagyok. A citromos viz megvan. Bar van ugy, hogy csak egy pohar meleg viz. Eves uszas utan. Tobb banan is lecsuszik egy nap

FlybyWire 2017.08.02. 11:01:33

@báró Csekonics: a legjobb pedig az alvásritmus-figyelő ébresztőóra. Csak REM fázisban kelt fel, mélyalvásból nem. Nekem nagyon bevált sok sok éve már :)

FlybyWire 2017.08.02. 11:03:21

@So No: Tök jó, hogy mindig ilyen átlagemberek osztogatják a bölcsességeket ezeken a blogokon.
Sehol egy 3 gyerekes operátorban 2 műszakban dolgozó apuka csodálatos reggeli full spirituális/mentális ráhangolódásos szertartása :P :D