Karrieristáknak. Neked.

Hello, Karrierista!

Miért fontos a personal és karrier branding?

Tippek, hogy végül Téged válasszanak!

2017. október 05. - Hellokarrierista

Az előző posztban beszéltünk arról, hogy mi is a personal brand és a karrier brand, márka. Emlékeztetőül (persze rengeteg „definíció” létezik, ez csak egy közülük): a személyes márka az a benyomás, amit másokban hagysz. Magadról. Karriermárka pedig ennek a professzionális életben, a professzionális kapcsolati hálód tükrében való megjelenési formája.

 

20151211051838-untitled-4.jpeg

 

Hagyományosan, a személyes/karrier „márkázás” a híres emberek, celebek, politikusok vagy sportolók kiváltsága volt. Mára azonban, különösen a social media és az általános VUCA környezetben

(V: votality – illékonyság, változékonyság

U:uncertainty – bizonytalanság

C: complexity – komplexitás

A: ambiguity – többértelműség, "nem egyértelműség"-nek lehetne talán fordítani)

egyre könnyebb, de egyre szükségesebb is márkáznunk a professzionális énünket, készségeinket, tudásunkat, egyszóval a „csomagot”, amit a munkáltatók, megbízók, kollégák velünk nyernek.

Ez nem egyenlő a szégyentelen és túlzó önfényezéssel, pláne ha nincs mögötte valós tartalom. De egy adott pozícióért folytatott verseny során, két (3,4,x) nagyon hasonló skillset-tel, tapasztalattal, tudással rendelkező egyén közül inkább engem vegyenek fel, mint a másikat, a végső –számomra kedvező- döntést pedig nagyban befolyásolhatja, ha az én personal/karrier brandem az ütősebb.

Hát EZÉRT fontos a karrier branding. A fogyasztó (ez esetben a leendő munkáltatónk például) szemében így fogunk tudni kitűnni, ezért fog a 30 leinterjúztatott jelölt közül RÁNK legjobban emlékezni a hr-es és végül, ezért fog minket nagyobb választani.

Ez lesz az a pont, amikor a karrier branding funkcionális oldaláról az érzelmi oldalára kell váltanunk és azt megdolgoznunk. A jó hír az, hogy az általunk másokban keltett professzionális benyomáson javíthatunk, finomíthatunk (ezt hívják „impression management”-nek), persze ehhez önismeret és némi munka igényeltetik.

Összefoglalva, mi is a karrier branding célja:

1. figyelem felhívása

2. érdeklődés felkeltése

3. bizalom keltése

4. kapcsolat/kapcsolódás létrehozása

5. velünk kapcsolatos pozitív érzelmek kiváltása

Szerencsére ehhez nagyon jól használható eszközök állnak rendelkezésünkre, amikről szintén lesz szó a „sorozat” következő részében. Ja és amúgy is jó móka. ;)

Ha bármilyen észrevételed, kérdésed lenne, ne habozz, írj egy emilt a hellokarrierista@gmail.com címre, kommentelj és kérlek lájkold a blog Facebook oldalát!

hk_logo_eps.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellokarrierista.blog.hu/api/trackback/id/tr5012929781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.