2017. okt 02.

Sikeres személyes és karrier branding

írta: Hellokarrierista
Sikeres személyes és karrier branding

Hogyan építs ütős karrier márkát - 1. fejezet

Meki, Google, Pepsi,Coca-cola, Apple, The Rock, Taylor Swift, Sophia Loren, vegán, crossfit. Mi a közös bennük? Hogy gyakorlatilag bármit el lehet adni velük. És miért? Mert márkák. Nagy, ismert és jól felépített márkák. Neked is (nekem is) van saját személyes márkád, úgynevezett „personal branded”.

Ami nem, nem feltétlenül csak egy nagyra fújt lufi, ami mögött nincs teljesítmény vagy tudás (és bár kétségkívül sokan csúnyán visszaélnek a koncepcióval és építenek személyes márkát a nagy nullára, ez nem a personal branding hibája, hanem azoké, akik ennek bedőlnek..), hanem igenis egyre fontosabb eszköz a tudatos hellokarrierista életében, amit egyszerűen kihagyott ziccer lenne nem fejleszteni. :) A karrier branding ennek egy olyan "altípusa", ami persze, szorosan kapcsolódik a personal brandinghez, építkezik belőle és azzal harmóniában kell lennie a hitelesség érdekében, a blog témájához még közelebb áll, így erre fogunk fókuszálni.

istock_000003300049large.jpg

 

Mi az a karrier márka?

Erre a kérdésre talán egyszerűbb úgy válaszolni, hogy mi nem az? Például: nem az, ahogy Te látod magad. A TE karrier márkád az lesz, ahogy MÁSOK, a főnököd, a kollégáid, a beosztottaid, a recis, a takinéni na és persze a leendő főnököd, leendő peerjeid, leendő beosztottaid (más szóval a professzionális kapcsolati hálód) látnak téged.

Téged, vagyis a személyes márkádat, azaz a tudásodat (uhh igen, a Peti nagyon vágja a makróírást, kérdezzük meg őt!), a készségeidet (Peti baromi jó time managementben, biztos be tudja szorítani ezt a kis szívességet a bokros teendői közé..!), a személyiségedet (uhh naigen, de a Peti egy p*cs), legfőképpen: milyen benyomást keltesz bennük (tudod mit, én nem merem Petit megkérdezni, kérdezzük meg Klárát).  

Az előbbi példából két dolog rajzolódik ki, amin keresztül talán könnyebb megfogni ezt a karrier brand dolgot:

-Peti egy p*cs, legalábbis velünk. Ha pedig ez nemcsak a mi érzésünk, amiért négy éve megette a közös hűtőből a joghurtodat, hanem az általános benyomás róla, akkor:

-Peti karrier brandje is egy p*cs képét festi le. Ez pedig neki fájni fog, amikor feljebb akar lépni a ranglétrán, új állást szeretne vagy…mindig.

 

Ohh és most jön a kedvenc részem, az egzakt, a gyönyörű,  a matek, tehát álljon itt a karrier brand fogalmát leíró egyenlet (taps, rózsaszirmok, lélegzet visszafojtva plíz):

SZEMÉLYES MÁRKA + PROFESSZIONÁLIS KAPCSOLATI HÁLÓ = KARRIER MÁRKA

 

Kezdésnek ennyi, hamarosan szétcincáljuk az egyenlet többi részét is, addig is, ha bármi kérdésetek, észrevételetek van, hagyjatok kommentet vagy írjatok a hellokarrierista@gmail.com címre! Ja és kérlek lájkoljátok a blog Facebook oldalát!

 

ps: 〈Egy ideje engem is egyre jobban foglalkoztat a téma (fokozottan március óta, amikor megtudtam, hogy év végéig van munkám és elkezdtem teljes karrierváltáson gondolkodni), ezért igen sokat olvastam utána, sőt, a new yorki állami egyetem (SUNY) online kurzusait is elvégeztem a témában. Rengeteget tanultam és profitáltam belőle és bár véletlenül sem szeretném a nagy szakértő benyomását kelteni, hiszen én is még csak az elején járok ennek az útnak, de az eddig tanultakat nagyon szívesen megosztom Veletek.〉

hk_logo_eps.jpg

 

Szólj hozzá

karrier branding coaching personalbranding hellokarrierista