Karrieristáknak. Neked.

Hello, Karrierista!

4 szuperhasznos tipp a feltöltődésért

...amikor lemerül(ne) az aksid

2019. március 22. - Hellokarrierista

Tolod, csinálod, még csinálod, muszáj, kell, jóó, már csak két hét van a hajtásból, azt már féllábon is, ezt még behúzzuk, gyerekek, hopp egy pici túlóra itt, egy kis stressz ott, hát igen, aludni se tudsz olyan jól mostanában, meg a nagymuti is kórházban, a kölök meg verekszik a suliban és b*szki a kutya miért rombolja a lakást, az hagyján, de 4 hónapja szinte folyamatosan fel vagy puffadva és random hasmenésed van ja és havi egy migrén is beköszön, és ez a makacs nátha se múlik, HÁTTEEZTNEMÉRTED. Ezt így, egy levegővel.

Pedig dehogynem érted: pihenned kell(ene). De nem ám csak úgy, munka után kanapéra ledöglősen, program lemondósan, önsajnáltatósan, párodat passzív-agresszíven cseszegetve és nutellával vigasztalódva. Bár éppenséggel az előbb felsoroltak mindegyike csábítóan kézre áll, a teljes burnout/diabétesz/válás/egyéb krónikus betegség útjára való lépés helyett érdemes és százszorosan kifizetődő a minőségi pihenést a mindennapjaid részévé tenni. Pihenést. Minőségit. Nagybetűvelmegminden. :)

A telefont. Azt bezzeg feltöltjük, ha lemerül.

Több, mint egy, a munkaerőpiacon eltöltöt évtized kellett ahhoz, hogy életem első KÉTHETES szabiját kivehessem idén. (Jó,jó, amikor az egy hét után még egyet otthon feküdtem legionellával, azt most nem számolom), és a két hét tapasztalásai olyan elementáris erővel csaptak arcul, hogy – ha már egyébként is health coachnak tanulok – kénytelen voltam számot vetni a lehetőségekkel. És beépíteni néhány dolgot. És... működik. Nem kicsit.

 

 

Persze azon kívül, hogy évente egyszer kötelezővé tenném (sok munkahelyen egyébként az is) két egybefüggő hét szabadság kivételét, az igazán kritikus része a dolgoknak – mint mindig – a szokásainkban és a napi rutinban rejlik. Apró változtatásokkal, egyesével, tudatossággal igenis beépítheted az életedbe a valódi feltöltődést, amikor nem várod meg, hogy egyszámjegyűvé zsugorodjon az aksid töltöttségi szintje, hanem már az 50-60%-ot komolyan veszed és viszonylag könnyen felhúzod 100% környékére.

De... hogyan is?! A fizikai, mentális és érzelmi jóllét fenntartása olyan, mintha három labdával zsonglőrködnél: mindegyikre, holisztikusan figyelned kell, de a pozitív hatás is hatványozódni fog. Hanyagold el csak az egyiket.. és néhány éven belül úgy találod magad, mint én, krónikus bélrendszeri betegséggel.

Szóval.

1. ALVÁS – igen, ez az alapja mindennek, értem, hogy dehát annyi a dolog, de akkor is. Ha valamiből, ebből szabad a legkevesebbet lecsípni. Az alvásmegvonás (és ez néhány hét alatt krónikussá válik) rossz döntésekhez, agresszióhoz, depresszióhoz, elhízáshoz, a hormonháztartás felborulásához vezet.

2. FIZIKAI AKTIVITÁS – direkt nem "edzést" írtam, ugyanis napi fél óra, SZÁMODRA élvezetes módja a sportnak a megfelelő alvás után a második legfontosabb része a feltöltődés egyenletének. Akár egyedül, egy kis me-time-ot teremtve, akár kutyát sétáltatva, akár egy zumba órán táncolva vagy éppen crossfiten kinyírva magad vagy a szigeten róni a köröket – szinte mindegy, csak ÉLVEZD. Nekem 8 év futásba, egy ultrába és egy komoly sérülésbe került, hogy rájöjjek: valójában nem is szeretek annyira futni. És azóta találtam mást, amit töredéknyi lelkierővel, lelkesen és szeretettel tudok csinálni. Kísérletezz, és próbáld meg olyan szokássá tenni a mozgást, mint a fogmosást. Egy kis extra nyújtás vagy jóga reggelente? Egyenesen jackpot!!!!

3. SZOCIALIZÁLÓDJ! – Hol vannak azok a családtagok vagy barátok, kollégák, akiknek a társaságában felszabadult vagy, igazán röfögősen, fuldokolva tudsz nevetni vagy éppen megosztani a bánatod? Tudod, az energiavámpírok ellentéteiről beszélek... Na, velük. Sokat. Együtt. Amennyit lehet.

4. És a MENTÁLIS feltöltődés? – A változatosság gyönyörködtet és itt is, a mindennapokba való beépíthetőség elvét szem előtt tartva... Akár egy kis meditáció vagy légzésgyakorlat (próbáld meg ezt: belégzés 8 ütemen keresztül, benntartod 4–8 ütemen keresztül, majd kifújás szintén nyolcig számolva), akár egy kis zenehallgatás vagy heti egy nap digitális detox, esetleg valami, amit ritkán vagy sose csinálsz: egy sudoku vagy puzzle garantáltan máshogy fogja megdolgoztatni a tekervényeidet. :)

A fentieken kívül is rengeteg, időt és energiát minimálisan igénybevevő tevékenységből töltődhetsz (főzés, kutyás sportok, barkácsolás, egy virágláda összekészítése, a gyerekkel heti egy sírva röhögős társas stb., sőt van, amikor egy addig káros tevékenység – pl. túlevés – elhagyása automatikusan húzni fogja fel az aksidat a zöld tartomány felé), és garantáltan hálás lesz a munkáltatód is a megújult, energikus új énedért!

További bejegyzésekért kattints a blog Facebook oldalára ahol egyéb hasznos, érdekes vagy "csak" vicces tartalmat találsz! Ha pedig tetszik, nyomj egy lájkot, le ne maradj a következő posztokról!

 

Legyen szép, feltöltődős hétvégéd! :)

hk_logo_eps_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellokarrierista.blog.hu/api/trackback/id/tr1514708799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pitypang8 2019.05.28. 16:04:18

Az elképzelés szuper, viszont a megvalósíthatóság szerintem kérdéses. Januárban én is hatalmas elhatározással vágtam bele, hogy nem hagyom, hogy eluralkodjon rajtam a munkahelyi stressz, fáradtság. Olyan 1 hónapig egész jól ment a dolog. Rendszeresen eljártam mozogni, napi relaxációval kordában tartottam a stresszt, programokat szerveztem, elmentem masszázsra, fodrászhoz stb. Aztán bejött a munka szempontjából sűrű időszak, túlóra, vállfájdalom és borult minden. Ahogy jön egy olyan időszak, amikor az ember leterheltebb, több stressz éri, nagyon nehéz kitartani. Sokszor este 8 körül hazaestem munkából, vacsoráztam valamit és kvázi bedőltem az ágyba. Az a baj, hogy napi 10-12 óra munka annyira le tudja szívni az embert, hogy örül, ha az alapvető dolgokra van utána ideje. Plusz sajnos a házimunka nem végzi el önmagát. Hiába van nekem is segítségem a takarításban, attól még van számos dolog, amit el kell végezni (bevásárlás, elpakolás, konyha tisztán tartása)... Ezek mind időt vesznek el, és végül el kell dönteni, hogy miről mondjunk le. Sajnos egy nap csak 24 órából áll. :(