2020. jan 03.

Emberkísérlet 1. beszámoló

írta: Hellokarrierista
Emberkísérlet 1. beszámoló

avagy az első hét digital detox tapasztalatai, tippekkel

Oké. Szóval december 26-án, ama csodás, múlt hét csütörtöki napos tavaszi napon, épp a céges telefont matattam, amikor egy hirtelen ötlettől vezérelve... Kikapcsoltam az értesítéseket. #mindblown

Mármint, hogy tényleg. Az összeset. A szalaghirdetést, a zárolt képernyős bizbaszt, a jelvényeket, a mindent is (jó, ez nem TELJESEN igaz, az sms-ekről kapok, de oda meg csak a bankom küld és az fontos, úgyhogy nézzétek el nekem.)

digital_detox.jpg

Szóval, nem kapok értesítést, ha a cicás videót kapok messengeren, sem akkor, ha szombat este 10-kor céges emailt küldenek, sem akkor, ha kommentelt valaki egy facebook posthoz, sem akkor, ha a külföldön élő haverom viberen küld képet az új lakásáról (és/vagy cicás videót), sőt, akkor sem, ha új podcast epizódja van a kedvenc mindfulness szakimnak.

Gyerekek. Ez brutál. A hatás epic és most nem túlzok. Az összképernyőidőm ugyan összességében nem lett sokkal kevesebb, mert sokat olvasok a telefonon és az online tanfolyamot is sokszor itt csinálom, de a "zaj", a scrollozással töltött idő a töredékére csökkent.

 

1. NYUGALOM

A legfurább, hogy ezt az egészet nem érzem furcsának. Az első nap talán egy kis bizonytalanságérzésem volt, de mivel pont egy alapból pihenésnek és feltöltődésre szánt időszakban kezdtem el, így szerintem egyszerűbb volt az átmenet, lefoglaltam magam mással.

 

2. ANTI-FOMO

Nem maradok le a világon semmiről. Naponta többször megnézem a különböző appokat, a social mediat is, igen, és akkor válaszolok, megnézek mindent.

 

3. ÚJRATERVEZÉS

Meglepő, hogy mennyi, nem is csak idő, hanem egyszerűen energia marad, amit ügyesen, sokkal hasznosabb dolgokra tudok fordítani. Az egy hét alatt, pedig január 1. kivételével minden nap dolgoztam, ráadásul éves zárásba kanyarodunk bele, ami mindig..hát..éves zárás, elolvastam egy könyvet és befejeztem egy online tanfolyamot is. Sokkal több időt töltök "bármi mással", a természetben, mindfulness-szel, egyszóval... hasznos dolgokkal. :)

 

4. KONTROLL

Ohh, igen. Számomra a legfontosabb "ajándéka" ennek az egésznek. Hogy nem, nem lesek oda fél szemmel óhatatlanul is a telefonra, amikor felvillan az értesítés (ami egyébként nyugi, akkor is kiránt a flow-ból, ha éppenséggel nem nyitod meg, nem olvasod el..pusztán az odanézéssel máris megfizeted azt a "switching cost"-ot <ami a multitasking ára, amikor a figyelmedet több dolog között járatod>). Hanem én döntök úgy, hogy na most 10 percet rászánok és foglalkozom vele. Én. Döntök. Így. Nem mindegy.

 

A digitális detoxnak sok formája és fokozata van, nem állítom, hogy ennél többet nem tehetnék magamért ezen a fronton, de azt igen, hogy ez jó belépő és teljes siker. Na, be mered vállalni? :)

Írj, kommentelj, lájkold a blog Facebook oldalát: www.facebook.com/hellokarrierista, találkozunk ott!

hk_logo_eps_1.jpg

 

 

Szólj hozzá

karrier szokások coaching mindfulness digitális detox businesscoaching