Miért fontos a personal és karrier branding?
Tippek, hogy végül Téged válasszanak!
Az előző posztban beszéltünk arról, hogy mi is a personal brand és a karrier brand, márka. Emlékeztetőül (persze rengeteg „definíció” létezik, ez csak egy közülük): a személyes márka az a benyomás, amit másokban hagysz. Magadról. Karriermárka pedig ennek a professzionális életben, a professzionális kapcsolati hálód tükrében való megjelenési formája.
Hagyományosan, a személyes/karrier „márkázás” a híres emberek, celebek, politikusok vagy sportolók kiváltsága volt. Mára azonban, különösen a social media és az általános VUCA környezetben
(V: votality – illékonyság, változékonyság
U:uncertainty – bizonytalanság
C: complexity – komplexitás
A: ambiguity – többértelműség, "nem egyértelműség"-nek lehetne talán fordítani)
egyre könnyebb, de egyre szükségesebb is márkáznunk a professzionális énünket, készségeinket, tudásunkat, egyszóval a „csomagot”, amit a munkáltatók, megbízók, kollégák velünk nyernek.
Ez nem egyenlő a szégyentelen és túlzó önfényezéssel, pláne ha nincs mögötte valós tartalom. De egy adott pozícióért folytatott verseny során, két (3,4,x) nagyon hasonló skillset-tel, tapasztalattal, tudással rendelkező egyén közül inkább engem vegyenek fel, mint a másikat, a végső –számomra kedvező- döntést pedig nagyban befolyásolhatja, ha az én personal/karrier brandem az ütősebb.
Hát EZÉRT fontos a karrier branding. A fogyasztó (ez esetben a leendő munkáltatónk például) szemében így fogunk tudni kitűnni, ezért fog a 30 leinterjúztatott jelölt közül RÁNK legjobban emlékezni a hr-es és végül, ezért fog minket nagyobb választani.
Ez lesz az a pont, amikor a karrier branding funkcionális oldaláról az érzelmi oldalára kell váltanunk és azt megdolgoznunk. A jó hír az, hogy az általunk másokban keltett professzionális benyomáson javíthatunk, finomíthatunk (ezt hívják „impression management”-nek), persze ehhez önismeret és némi munka igényeltetik.
Összefoglalva, mi is a karrier branding célja:
1. figyelem felhívása
2. érdeklődés felkeltése
3. bizalom keltése
4. kapcsolat/kapcsolódás létrehozása
5. velünk kapcsolatos pozitív érzelmek kiváltása
Szerencsére ehhez nagyon jól használható eszközök állnak rendelkezésünkre, amikről szintén lesz szó a „sorozat” következő részében. Ja és amúgy is jó móka. ;)
Ha bármilyen észrevételed, kérdésed lenne, ne habozz, írj egy emilt a hellokarrierista@gmail.com címre, kommentelj és kérlek lájkold a blog Facebook oldalát!