Egyetlen tipp, amivel sokkal hatékonyabb lesz az emailezés
A módszer tesztelve, íme az eredmény!
Kapod. Küldöd. Visszahívod. Megbánod. Az arcodba tolják. Az arcukba tolod. Titkosítod. Másolod. Lemented bizonyítékként. Dühöngsz rajta. Nevetsz rajta. Na mi aaaaaaz?
Ohh igen, az email.
Úristen, mennyi időd megy el emailezéssel..! Hányat kapsz egy nap? Hányat olvasol el abból a 972 olvasatlan levélből, ami a szabid alatt összegyűlt az inboxodban? Vagy ami ugye még fontosabb kérdés ilyenkor: HOGYAN döntöd el, hogy abból a 972-ből hányat olvass el ténylegesen és azokat is, hogyan priorizáld?
Mind tudjuk, hogy sokszor egy telefonnal/két perc sétával megelőzhető lenne az egész napos emailcunami, jónéhány ember űz sportot a “válasz mindenkinek” gomb nyomogatásából, amikor teljesen felesleges és minimum ilyen gyakran nem jut el az info mindenkihez, aki érintett lenne. (Nem nyerhetsz :D)
Bizonyos emberek neve láttán a gyomrod is összeugrik, hogy már MEGINT mivel leszel megcseszegetve vagy éppen Te játszod a főcseszegető hálátlan szerepét, amikor kétnaponta küldöd a chasert, hogy az amúgy k*rvafontos auditra ugyan szíveskedjenek a saját érdekükben átküldeni azt a doksit.
Tehát…akár melyik végén is állunk annak a fájdalmasan hosszú mailchainnek, bizony fontos szerep jut neki az életünkben. Pont ezért nagyon megörültem, amikor a Thrive Global cikke szembejött, nem kevesebbet ígérve, mint hogy egyetlen szó használata megkönnyíti majd az EGÉSZ ÉLETEMET.(hahaha)
Én pedig leteszteltem az elmúlt két hétben. És…leteszed a hajad: működik. Szerintem működik.
A módszer, amit leírnak a cikkben igen egyszerű. Ha ugyanis a fogadó félnek megkönnyíted a dolgát azzal, hogy minimális befektetéssel (értsd: a tárgyra való rápillantással) azonnal fel tudja mérni, hogy lesz-e és ha igen, mennyi munkája lesz az általad küldött levéllel, sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy nemhogy válaszol, de még azt is tudni fogja, hogyan priorizáljon.
Ezek pedig (az ötlet szerint szigorúan NAGYBETŰKKEL a tárgy elejére írva):
1.) URGENT – SÜRGŐS: ebből tudni fogja, hogy valami fontos és sürgős kérésed van
2.) FEEDBACK – VÁLASZ/VISSZACSATOLÁS: ebből egyértelmű lesz, hogy kérdésed van, amire választ vársz
3.) UPDATE – FRISSÍTÉS/ÚJ INFÓ: ha egy már folyamatban lévő ügyben szeretnél megosztani új információt
4.) FYI – TÁJÉKOZTATÁSKÉPPEN: ez mindenki kedvence, haha, kinél megy egyből olvasatlanul archívba? :D
5.) OPPORTUNITY – LEHETŐSÉG: ha valamilyen céges v egyéb (önkénteskedés, workshop stb) lehetőségre szeretnéd felhívni a figyelmet
6.) INSPIRATION – INSPIRÁCIÓ: pl. ha egy Hello, Karrierista bejegyzést küldesz körbe :)
Tehát a saját tapasztalataim abszolút pozitívak. Azelőtt se volt gond, hogy ne kaptam volna válaszokat, de a turnaround ideje például észrevehetően lerövidült, amit -jobb híján- ennek az apró változtatásnak tudok be. Különösen egy külföldi, mindennapos kontaktommal, akiről tudom, hogy folyamatos, súlyos kapacitás- és időhiánnyal küszködik, és gyakran kellett neki emlékeztetőket küldenem. Emberemnek ráadásul tipikusan az első két féléből szoktam napi 3 emilt küldeni. :D
Szóval köszönet a Thrive Global-nak az egyszerű, de nagyszerű tippért, ha esetleg Ti is kirpóbáljátok vagy van hasonló praktikátok, osszátok meg velünk is a tapasztalatokat!
Addig is kérlek, lájkoljátok a blog Facebook oldalát és építsétek tudatosan, sikerrel a mindennapjaitokat!